Çernobil’de Yetişen Mantarlar Astronotları Kozmik Işınlardan Koruyabilir

Çernobil felaketinin yaşandığı bölgede yetişen mantarlar, astronotları Mars görevinde zararlı kozmik ışınlardan koruyabilir.

Çernobil Nükleer Santrali Mantar

Yapılan son bir araştırmaya göre, Çernobil bölgesinde yetişen mantarların astronotları kozmik ışınlardan muhafaza edeceği üzerine fikir birliğine varıldı.

Mars’a yapılacak olan yolculuklardaki mürettebatın karşı karşıya kalması beklenen en büyük tehlike uzayda gezinen  ölümcül kozmik ışınlar. Bilim insanları uzun süredir bu konu üzerinde çalışmaya devam ediyorlar.

Son günlerde, birkaç üniversitedeki bilim insanları olağan dışı bir çözümün etkin olabileceğine dair kanıtlar bulduklarını dile getiriyor: Çernobil Nükleer Santrali’nin yakınlarında yetişen radyasyon emici bir mantar türünden zararlı ışınlara karşı kalkanlar oluşturmak.

Bu bilim adamları, mantarların Uluslararası Uzay İstasyonu’nda geçirecekleri birkaç çeşit testin ardından uzay yolculuğunu güvenli kılacağını ve bazı kozmik ışınları engelleyeceğini öngörüyorlar.

Radyasyon Emici Mantarları Uzay Elbiselerinde Zırh Olarak Kullanabilirler

Geçen hafta çevrimiçi olarak yayınlanan ISS çalışmasının arkasındaki isimler olan John Hopkins Üniversitesi ve Stanford’lu bilim insanları, Cryptococcus neoformans mantarının son derece ince bir örneğinin, ISS’deyken ona çarpan kozmik ışınların yüzde ikisini bloke edebildiğini ve emebildiğini keşfettiler.

Çernobil Nükleer Santrali Mantar

Bu kesinlikle astronotları korumak için yeterli bir miktar değil, ancak söz konusu örnek sadece iki milimetre kalınlığındaydı. Araştırmacılar, gelecekteki Mars yerleşimcilerini güvende tutmak için 21 santimetre kalınlığında oluşan bir katmanın yeterli olacağını ve durumu değiştireceğini söylüyorlar.

Bilim insanları bu materyali uzay kıyafetlerinin dış yüzeyine enjekte etmeye çalıştılar. Fakat bu deneyin sonucunda materyalin zarar gördüğünü, ancak zedelenen mantar dokularının tekrar kendi kendilerini onarabildiklerini keşfetmiş oldular.

Çernobil Santrali’nde Yetişen Bu Mantarlar Kendi Kendilerini Yenileyebiliyor

Stanford’lu bir araştırmacı olan Nils Averesch, mantarın bu anlamda opsiyonel olarak kullanılmasının avantajlarından bahsetti:
“Mantarları bu denli etkili yapan şey başlamak için sadece birkaç grama ihtiyacınız olması. Kendi kendini yeniliyor ve kendi kendine iyileşebiliyor, bu nedenle herhangi bir güneş patlaması meydana gelse ve uzay kıyafetine zarar verse bile, bu durum iki-üç gün içerisinde kendi kendini onarmasının ardından bitiyor.”
Çernobil Radyasyon

Siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? Sizce mantarların bu tür bir yolculukta kullanılması yeterli etkiyi yaratabilecek midir? Doğanın teknolojiyle olan uyumu hakkında neler düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi bizimle Kayıp Rıhtım Forum’da paylaşabilirsiniz.

* Çernobil Santrali’nin Ölümcül Odası Ziyarete Açılıyor

Kaynak: Futirism

Oğuzhan Karacaoğlan

Edebiyatın her türü ile haşır neşir, konsept sanat ve karakter tasarımı delisi. İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrenimine devam eden arada bir kendi diyarlarında kaybolan en tazesinden bir yazar adayı.

1. Avatar for Bentler Bentler dedi ki:

Oha. Her işte bir hayır vardır dedikleri bu mu. :face_with_raised_eyebrow:

2. Avatar for Melisa Melisa dedi ki:

Evet, sanırım bu. :smile:

3. Avatar for EmrecanDogan EmrecanDogan dedi ki:

Aynı şeyi düşündüm. Bildiğin her şerde hayır vardır durumu bu. 40 yıl sonra nerdeyse bir hayrı dokundu.

4. Avatar for Bay_Karamsar Bay_Karamsar dedi ki:

Tamam, hayrı dokunur gibi oldu da… Yani, radyasyonun bu hayrının kanser korkusu yaratan nükleer felaketle değil, kontrollü laboratuvar ortamında gerçekleştirilen bir deneyle keşfedilmesini isterdim.

5. Avatar for EmrecanDogan EmrecanDogan dedi ki:

Eminim herkes öyle isterdi, içtiğimiz çay zehirlenmeden…

Constantine 2 Keanu Reeves

Constantine 2 Hz. İsa’yı İçerebilirdi: Olası Devam Filmi Ne Durumda?

Biohackers 2020 Netflix Dark benzeri dizi