12 Milyar Işık Yılı Uzaklıktaki “Einstein Halkası”ndan Etkileyici Bir Görsel Paylaşıldı: James Webb’den Yeni Kare

Einstein halkası, James Webb Uzay Teleskobu tarafından görüntülendi. 12 milyar ışık yılı uzaklıktaki halkanın büyüleyici fotoğrafı sosyal medyada gündem oldu.

Einstein Halkasi James Webb Uzay Teleksobu

Einstein halkası, James Webb Uzay Teleskobu’nun objektiflerine takılan yeni uzay olayı olarak kayıtlara geçti. 12 milyar ışık yılı uzaklıktaki halkadan etkileyici bir fotoğraf paylaşıldı.

Geçen aralık ayında uzaya fırlatılan James Webb Uzay Teleskobu, geçen temmuz ayı ortalarında başlayan ilk fotoğraflarla birlikte yeni ve benzersiz görüntüler sunmaya devam ediyor. Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) ve Avrupa Uzay Ajansı (ESA) iş birliğiyle hazırlanan ve uzaya gönderilen teleskop, yüksek çözünürlüklü Jüpiter, 3 milyar ışık yılı uzaklıkta yer alan bir süpernova ve Araba Tekeri Galaksisi gibi görüntüler paylaşmıştı. Teleskoptan son olarak 32 Milyon ışık yılı uzaklıktaki Phantom Galaksisi’nden çarpıcı görüntüler gelmişti.

Özellikle uzay gözlemcileri için akıllara durgunluk veren bu harika görüntüler, henüz bir buçuk aylık bir süre içerisinde paylaşıldı. Şimdi de bir yenisi daha 12 milyar ışık yılı uzaklıktan geldi. Yeni keşfedilen Einstein halkası, milyarlarca yıl uzaklıkta olmasına rağmen James Webb Uzay Teleskobu tarafından başarıyla görüntülendi.

Yeni Einstein Halkası Fotoğrafı, Bir Astronomi Öğrencisi Tarafından Paylaşıldı

Astronomi yüksek lisans öğrencisi Spaceguy44’un Reddit üzerinden paylaştığı renklendirilmiş fotoğrafta, 12 milyar ışık yılı uzaklıkta bulunan Einstein halkası rahatlıkla seçilebiliyor.

Einstein Halkası, James Webb

İlk kez teorik fizikçi Albert Einstein tarafından 1915 yılında tanımlanan ve ünlü fizikçinin adını alan bu kozmik görüntü, ’’kütleçekimsel merceklenme’’ olarak da biliniyor. Einstein halkası basitçe, uzaydaki büyük bir nesneden gelen yerçekimi alanının uzayı bükmesiyle, uzaktaki bir nesneden gelen ışığı saptırması veya deformasyonu ile meydana geliyor. Söz konusu görüntü de, yalnızca uzaktaki bir galaksi, daha yakındaki bir galaksi ve gözlemci (bu durumda Webb uzay teleskobu) aynı hizaya geldiğinde gerçekleşebiliyor. İşte bu nedenle bu tarz halkaların net görüntülerine son derece nadir şekilde rastlanıyor.

Einstein Halkası, James Webb

Daha önce Hubble Uzay Teleskobu ile çekilen görüntüler olsa da, James Webb’den gelen ve SPT-S J041839471.8 olarak adlandırılan yeni fotoğraf teleksobun orta-kızıl ötesi (MIRI) kamerası ile yakalandı. İlk gelen ve Yakın Kızılötesi Kamerası (NIRCam) tarafından çekilen görüntüler, daha sonradan Spaceguy44 tarafından hizalandı ve renklendirildi.

James Webb Uzay Teleskobu’ndan daha şimdiden gelen bu yeni görüntüler hakkında neler düşünüyorsunuz? İleride bu tarz fotoğraflar ne gibi bulgulara imza atabilir? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Science Alert