Londra Nehirleri

2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel "Yılın Oyunları" dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

FAR: Lone Sails

At sürme yahut silahın vuruş hissini oyuncuya iyi bir şekilde yansıtabilmek için devasa stüdyoların geniş ekipleri tarafından yüzlerce saat ve önemli derecede para akıtılıyor. Üç tane “a” harfini yan yana koyduğumuz oyunları yapanlar için büyük paralar ve çalışan sayısının fazlalığı imkânsız şeyler değil. Eğer özenli iş yapıyorlarsa atın iyi tepmesini her hâlükârda sağlayacak güçleri var.

Peki diğer yanda? Bağımsızların kaynakları biraz daha sınırlı. Belki de daha geniş. Oyun oynamayı sevme, üretmeye duyulan âşk, arkadaş sofrasında biraları tokuştururken yahut tuvaletteyken gelen fikir ve en önemlisi yaratıcı bir zihin.

2018 yılında çıkan FAR: Lone Sails’i yapan Okomotive de Don Schmocker ve Goran Saric tarafından kurulan küçük bağımsız bir oyun stüdyosu. Schmocker salt ekonomik amaçtan ziyade âşikar bir şekilde projeye öğrencilik hayatında yüksek lisans döneminde gönül vererek başlamış. Bunu oyunu oynarken çok rahat sezebiliyoruz.

Oyunun hikâyesi sözcüklerden ziyade arka planda ipuçları verilerek anlatılıyor. Yaratımında nasıl hayal gücü kullanıldıysa, oyunu deneyimleyen insanlardan da bunu bekleyen bir yapım. Daha doğrusu bu doğrultuda deneyiminizi değiştirmeniz ve güzelleştirmeniz mümkün oluyor.

Post-apokaliptik bir dünyada hiçliğe doğru ilerlerken bir bakıma yıkık dökük gezegende hiçliği baştan yaratıyorsunuz.

Ne oldu burada? Nereye gidiyorum? Bir yere gidiyor muyum? Sona sürüklenen umutsuz bir son kalan mıyım? Tüm bunları harika oyun mekanikleri, kasvetli ve loş bir atmosfer, etkileyici tasarımıyla birlikte cevaplıyorsunuz.

Eğer bu tarz oyunların seveniyseniz, cevabınız da her koşulda maceranın sonunda sizi tatmin edecektir. Oyunun sonuyla ilgili yanıtınız da “İşte bu!” olacaktır. Çünkü güzel bir deneyim sunuyor.

Teşekkürler oyun için Okomotive.

Hep birlikte, hiçliğe doğru yelkenleri açalım ve keşfedelim.

– Cem Altınışık

GÖZ ATIN  Brandon Sanderson'dan CDPR'a Destek
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Son Savaş




2018’in En İyi Oyunları için 18 yorum

  1. Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.


  2. mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:


  3. Agape dedi ki:

    Dosya güzel olmuş. Emeği geçen herkese teşekkürler. Birkaç tane oyun gözüme takıldı. Boş bir zamanda güzelce videolarına bakacağım.

    Ufak bir not: Bu tip başlık içinde sekmelerle ulaşılan konuları forumdan okuyamıyoruz. Gönderinin tamamını göster dediğimizde incelemeler gelmiyor. Portaldan okumak zorunda kalıyoruz. Forum ekranından okuyabilsek hoş olurdu.


  4. Büyük oyunlardan yalnızca Detroit ve Gow’u oynamaya fırsatım oldu, ikisi de muazzam oyunlardı. Ps4 özel oyunları bir şekilde beni kendilerine bağlamayı beceriyor, sırada The last guardian ve Shadow of the colossus var. :buyucu:


  5. Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.


2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Başa dönün