2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel "Yılın Oyunları" dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Monster Hunter: World

Monster Hunter, kısa süre öncesine kadar çoğumuzun uzak olduğu bir seri olsa da yıllardır Japonya’da yüksek hayran kitlesine sahip. Son birkaç senedir kendisini Nintendo konsollarında görüyor olmamız da ülkemizden bilinmemesinin sebeplerinden biri olabilir tabii ki. Ancak son oyun olan Monster Hunter: World’ün PS4’ün ardından bilgisayar için de çıkması serinin sadece ülkemizde değil, dünya çapında da hayran kitlesinin artmasını sağladı.

Peki, nedir bu Monster Hunter dünyası? Çok uzakta, gizemli canavarların yaşadığı bir kıta düşünün. Araştırmacı olarak bu kıtaya geliyor ve o uçsuz bucaksız dünyanın birbirinden ilginç canavarlarını incelemeye başlıyorsunuz. Canavarları kimi zaman avlıyor, kimi zaman yakalıyorsunuz.

Oyunun en başarılı yanlarından birinin, canavar yakalamayı size gerçekten de bir meslek olarak hissettirmesi olduğunu söyleyebilirim. Ok, mızrak, kılıç ya da çift kılıç kullanmamızı sağlayan on dört farklı türü barındıran oyunda, bunların her birinde ustalaşmak için çaba sarf etmemiz gerekiyor.

Oynanış dışında belki de herkesi ilk görüşte mest eden özellikse oyunun görünümüydü. Ava çıktığınızda o eşsiz grafiklerle sahiden de canlı bir dünyanın içinde olduğunuzu hissedebiliyorsunuz. Üstelik bu “canlılık” hissini sağlayan tek şey grafikler değil. Dakikalardır peşinden koştuğunuz canavara başka bir canavarın musallat olduğunu ve aniden ikisinin dövüştüğünü görünce oyun size daha da ilginç gelmeye başlıyor.

Bu harika dünyayı keşfederken hoşumuza gitmeyen birkaç kısım da oldu maalesef. Serinin önceki oyunlarına göre, Monster Hunter: World’ün yeni oyuncu dostu olduğunu söylemek mümkün. Ancak hâlâ bazı şeyleri öğretme ve seriye uzak olanları ısındırma konusunda yetersiz kalmış gibi görünüyor. Bununla birlikte, çıktığımız avın yarım saatten uzun sürmesi de ne yapması gerektiğini bir türlü anlayamamış oyuncuları soğutabiliyor.

Monster Hunter: World, ona alıştığımızda defalarca yaptığımız şeylerden bile keyif almamızı sağlayan türden bir oyun. Arkadaşlarımızla birlikte aynı canavarın peşine düşüp onu alt etmenin zevkiyse paha biçilemez.

– Peren Ercan

GÖZ ATIN  2014'ün (Bize Göre) En İyi Oyunları
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

2018’in En İyi Oyunları için 18 yorum

  1. Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.


  2. mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:


  3. Agape dedi ki:

    Dosya güzel olmuş. Emeği geçen herkese teşekkürler. Birkaç tane oyun gözüme takıldı. Boş bir zamanda güzelce videolarına bakacağım.

    Ufak bir not: Bu tip başlık içinde sekmelerle ulaşılan konuları forumdan okuyamıyoruz. Gönderinin tamamını göster dediğimizde incelemeler gelmiyor. Portaldan okumak zorunda kalıyoruz. Forum ekranından okuyabilsek hoş olurdu.


  4. Büyük oyunlardan yalnızca Detroit ve Gow’u oynamaya fırsatım oldu, ikisi de muazzam oyunlardı. Ps4 özel oyunları bir şekilde beni kendilerine bağlamayı beceriyor, sırada The last guardian ve Shadow of the colossus var. :buyucu:


  5. Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.


2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

 

 

Başa dönün
Daha fazla Dosya, Liste, Oyun
Bilimkurgunun Kısa Tarihi

Bilimkurgu edebiyatı sonsuz bir derya. Gelin bu zaman çizelgesiyle kimi önemli satır başlıklarını yeniden hatırlayalım....

Kapat