in , ,

2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Gris

2018 yılının bağımsız oyunlar listesine son dakikada giriş yapan Gris, satışa sunulduğu 13 Aralık tarihinden itibaren aldığı yüksek inceleme ve değerlendirme puanlarıyla gelecek senenin ilerleyen günlerinde de kendinden bahsettirmeye devam edeceğe benziyor. İspanya kökenli Nomada stüdyosunun ilk oyunu olma özelliği taşıyan Gris, oyunculara görsel ve işitsel bir şölen sunuyor.

İspanyolca “Gri” anlamına gelen Gris, ismine uygun olarak harap olmuş, renksiz bir âlemde hayata tutunan genç bir kızın hikayesini anlatıyor. Oyunun, aynı zamanda sesini kaybetmesi sebebiyle depresyonla savaşan karakterin adımlarını takip ettiğimize dair ya da yasın beş aşaması olarak yorumlandırıldığı incelemeler de mevcut. Oyun boyunca herhangi bir konuşma balonu veya diyalog olmaksızın, oyuncunun kendi bakış açısı ve içerisinde uyandırdığı duygularla öznel bir anlam kazanıyor Gris. Zıplama, şekil değiştirerek ağırlık kazanma gibi oldukça basit mekaniklere sahip olan Gris’in animasyonları akıcı, bilmeceleri ise kolay. Geometrik temaların bolca kullanıldığı el çizimlerinin üzerine bir de hüzünlü notalar eklendiğinde, ortalama 3-4 saat süren oyun kısa ve sade olmasına rağmen bir o kadar da etkileyici bir deneyim yaşatıyor.

– Ece Gürkan

Oyla!

18 Yorum BULUNUYOR


  1. Avatar for Gurlino Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.

  2. Avatar for mit mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:

  3. Avatar for Vargr Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.

Söyleyeceklerin mi var? Kayıp Rıhtım Forum'a gel ve sen de yorum yap!

15 cevap daha var.

“Black Mirror: Bandersnatch” Filmine Spoiler’sız Video İncelemesi

B: The Beginning – İki Ayrı Telden Saz Çalan İki Farklı Konsept