2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel "Yılın Oyunları" dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Ghost of a Tale

Minik bir fare düşünün; sırtında küçücük lavtası, başında şapkası ve renkli kıyafetleriyle tam bir ozan olsun. Boncuk boncuk gözlerini bir zindanda açsın minik faremiz. İlk fark ettiği şeyse eşinin, biricik karısının yanında olmayışı olsun… Buradan çıkıp onu bulmak zorunda. Ama nasıl? Silah bile kullanamıyor ki! Tek yapabildiği saklanmak ve kılık değiştirip rol yapmak. O zaman koca koca sıçanların keskin kargılarla nöbet tuttuğu bu zindandan nasıl çıkacak?

Bu yılın belki de en güzel sürprizlerinden biri olan Ghost Of A Tale’in hikâyesi aşağı yukarı böyle. Minik faremiz Tilo’yu yönettiğimiz oyunda nöbetçilerden saklanmak için sandıklara ve dolaplara giriyor, boyumuzun erişmediği yerlere çıkmak için tabureler taşıyor, sağda solda bulduğumuz kıyafetleri bir araya getirerek kılıktan kılığa giriyoruz. Tüm bu süre zarfında da karımızı arayıp bu hapishane adasından kaçmaya çalışıyoruz.

Dreamworks animatörlerinden Lionel “Seith” Gallat’ın neredeyse tek başına hazırladığı oyun özellikle Pixar animasyonlarından fırlamış gibi görünen grafikleriyle dikkat çekiyor. Tilo’nun tüylerini, kuyruğunu sallayışını, poposunu tatlı tatlı kaşıyışını görüp de kendisine hayran kalmamak neredeyse imkânsız. Keza türlü gizli geçitlerle birbirine bağlanan hapishane adasının tasarımı, yapmamız gereken görevler ve atıldığımız maceralar da bir o kadar başarılı.

Oynayıp hayran kalacağınız, bitirdikten sonra çok az kişi bildiği için hayıflanacağınız ve tanıdığınız herkese ısrarla oynamalarını tavsiye edeceğiniz o gizli cevherlerden Ghost Of A Tale.

– M. İhsan Tatari

  • 30
    Shares
GÖZ ATIN  2018 Yılın EN'leri Oylamasında Kazananlar Belli Oldu!
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

2018’in En İyi Oyunları için 18 yorum

  1. Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.


  2. mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:


  3. Agape dedi ki:

    Dosya güzel olmuş. Emeği geçen herkese teşekkürler. Birkaç tane oyun gözüme takıldı. Boş bir zamanda güzelce videolarına bakacağım.

    Ufak bir not: Bu tip başlık içinde sekmelerle ulaşılan konuları forumdan okuyamıyoruz. Gönderinin tamamını göster dediğimizde incelemeler gelmiyor. Portaldan okumak zorunda kalıyoruz. Forum ekranından okuyabilsek hoş olurdu.


  4. Büyük oyunlardan yalnızca Detroit ve Gow’u oynamaya fırsatım oldu, ikisi de muazzam oyunlardı. Ps4 özel oyunları bir şekilde beni kendilerine bağlamayı beceriyor, sırada The last guardian ve Shadow of the colossus var. :buyucu:


  5. Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.


2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

  • 30
    Shares

 

 

Başa dönün
Daha fazla Dosya, Liste, Oyun
Bilimkurgunun Kısa Tarihi

Bilimkurgu edebiyatı sonsuz bir derya. Gelin bu zaman çizelgesiyle kimi önemli satır başlıklarını yeniden hatırlayalım....

Kapat